Nem hverdagsmad // Lækre fladbrød – Lise og Michael
Livsstil

Nem hverdagsmad // Lækre fladbrød

Indeholder reklame

Hej med jer, vennerne.

Det er blevet tid til en gang “Hvad Lise og Michael spiser til aftensmad”-inspiration. I ved at vi er aftensmadstyper. Vi elsker varmt mad. OG det her er virkelig en af de lækre hverdagsretter. Det kræver du har mod på at bage lidt fladbrød, men det er faktisk ikke så svært. Retten er med soyakød –  ikke fordi vi er veganere, men fordi vi faktisk rigtig godt kan lide at spise de her produkter, og så er det jo bare win-win at det liiidt mere miljøvenligt. Du kan tjekke Like Meats produkter her.

Jeg synes personligt det er ret relevant i det mindste at tænke over hvad, man spiser. Jeg tror mange har tendens til at vælge aftensmåltidet udfra kødet, men der findes altså tons vis af andre spændende alternativer, hvorpå du kan få din protein – det handler bare om at være nysgerrig nok!

Denne gang, vil jeg dele en lille opskrift på fladbrød med jer. Det kan spises sammen med de lækreste grøntsager og flere af  Like Meats produkter; bla. Veggie Mince, Chicken Style chunks og Veggie kebab.

Fladbrød til 2 personer

  • 300 gram hvedemel ( du kan også bruge spelt)
  • En halv dl. olie
  • En tsk salt
  • To tsk bagepulver
  • To dl vand
  • En halv dl olie.

Det er faktisk meget simpelt. Du blander de våde ingredienser og tilføjer salt, bagepulver og mel. Ælt det godt og grundigt. Fordel så dejen i 4-5 dele. Tril en del af gange i hånden, og flad den ud i håndfladen med olie på fingrene. Sørg for det bliver god flad, da den samler sig igen på panden. Steg dem på panden én efter én. De skal have et par minutter på hver side, eller til de bliver mørkebrune og der kommer små luftbobler. Læg dem på en bagerist, så de forblive sprøde og lækre.

Ovenpå fladbrødene:

  • Like Meat Veggie Mince ristet på pandena
  • En peberfrugt skåret i strimler
  • En Avokado
  • Revne gulerødder
  • Tomater
  • Salat
  • En simpel dressing rørt på cremefraise(lavet på soya, hvis vegansk), hvidløg, salt og peber.

NB: Du kan bruge lige nøjagtigt det grønt, du bedst kan lide – eller det dit køleskab har at byde på. Du kan også tilføje kikærter stegt i lidt olie – muuums!

Læs også

Ingen kommentarer

    Skriv en kommentar

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.